مقاله : شیوه طراحی پیامک های تاثیرگذار

توسط تیر ۱۷, ۱۳۹۳ مقاله بدون نظر

در مقاله قبل کوشیدیم اهمیت و جایگاه پیامک را در بین سایر رسانه های تبلیغاتی به وضوح بیان نمایم. حال با فرض اینکه به اهیمیت جایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات پیامکی واقف شده اید، باید بدانید چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید تا بهترین بازخورد و بهره را از این روش تبلیغاتی بدست آورید.

سبک های متفاوت در طراحی متن پیامک:

طراحی متن پیامک را میتوان به چند گروه تقسیم کرد: متن پیامک اداری، متن پیامک بازاریابی ، متن پیامک تبلیغاتی، متن پیامک فانتزی، متن پیامک تخصصی، متن پیامک همراه با شوخی، متن پیامک سازمانی و رسمی و متن پیامک انبوه. شما میخواهید به چه صورت باشد! قبل از هر تصمیمی این نکته را بدانید که طراحی متن پیامک با نوشتن انشاء کاملا متفاوت است و در طراحی متن پیامک نیازی به شروع متن با کلماتی مانند “سلام” “احتراما” “به نام خدا” و واژه های دیگر نیست و بهترین انتخاب برای شروع متن پیامک این است که اصل مطلب یا نام برند و تلفن خود را بنویسید، چرا که کلیه گوشی های موبایل قبل از اینکه بخواهند متن کامل را بخوانند میتوانند تا ۴ یا ۵ کلمه اول را بر روی صفحه گوشی به صورت اجباری مشاهده کنند.

طراحی متن پیامک انبوه و تبلیغاتی ارتباط با نوع محصول یا خدمت شما دارد

متن پیامک می بایست متناسب با خدمات یا محصولی که ارائه می کنید باشد. پیشنهاد می کنیم اصول زیر را در هنگام طراحی و آماده کردن متن پیامک تبلیغاتی یا انبوه در نظر داشته باشید:

نوع پیامک به نوع مشتریان و صنف شما ارتباط داشته باشند:

متن پیامک و لحن پیامک شما بهتر است به نوع مشتریان و یا گروهی که پیامک برای آنها ارسال میشود ارتباط داشته باشد و البته اگر پیامک انبوه را به مناطق یا محله یا شهر خاصی ارسال میکنید، بهتر است از لحن عامیانه و مردمی استفاده نمایید و از طراحی متن تخصصی و یا استفاده از واژه های غیر عمومی پرهیز کنید. مخاطبانی که پتانسیل تبدیل به مشتری شما را داشته باشند با واژه ها و کلمات آشنا هستند و اگر سوالات بیشتری داشته باشند به وب سایت مراجعه و یا باشما تماس خواهند گرفت.

بهتر است در متن پیامک از یک شعار ثابت استفاده شود

داشتن یک شعار ثابت در ابتدا یا انتها ( البته کوتاه) می تواند به مرور باعث صمیمیت میان مخاطبان و شما شود. دقت کنید شعار ثابت خوب است ولی در هر ارسال پیامک بهتر است متن پیامک را تغییرات جزئی دهید تا متنوع تر باشد. تغییر در محتوای پیامک تبلیغاتی به مخاطبان احساس تازگی و پویایی میدهد. اما داشتن شعار ثابت سبب می شود کاربر به یاد آورد که قبلا این پیامک را از شما دریافت نموده است. این ویژگی چند خاصیت برای شما دارد. اول اینکه پس از مدتی یک رابطه صمیمی بین شما و مخاطبتان بر قرار می شود. ثانیا به مخاطب ثابت می کند شما یک برنامه و پلن برای تبلیغات دارید و این وجهه شرکت شما را نزد وی بالا می برد و احتمال اینکه به مشتری شما مبدل شود را افزایش می دهد.

تکرار تبلیغات موجب احساس نیاز در مخاطبان هدف میشود

بهتر است در طول هفته و ماه یا سال ارسال پیامک تبلیغاتی را چندین بار تکرار نمایید. تکرار ارسال پیامک تبلیغاتی با رعایت اصول تبلیغات موجب افزایش اعتماد و همچنین احساس امنیت برای مخاطبان خواهد شد. جذب مشتریان جدید مخصوصا مشتریانی که همین حالا از بنگاه اقتصادی دیگری خرید خود را انجام میدهند تنها با انتقال حس امنیت امکان پذیر است. استمرار تماس شما با مخاطب، سبب می شود احساس پایداری بیشتری نسبت به شما داشته باشد و حتی اگر از خدمات یا محصول رقیب شما استفاده می نماید، احتمال اینکه به سمت شما روی بیاورد را افزایش می دهد.

استفاده از کارکتر در متن تبلیغاتی

استفاده از برخی از کارکترها برای برجسته نشان دادن واژه یا جمله مناسب است. البته دقت کنید کاکترهایی را وارد کنید که به صورت استاندارد در فونت گوشی های موبایل وجود داشته باشد.

ترتیب مفاهیم در طراحی متن پیامک چگونه است

در طراحی متن پیامک میتوانید اخبار جدید را در سطر اول، تخفیف را در سطر اول ، خدمات و محصولات را در سطر دوم ، شماره تلفن در سطر آخر ، آدرس سایت در سطر آخر و نام برند تجاری در سطر اول یا سطر آخر قرار بگیرد. به جای نقطه در پایان جملات بهتر با زدن اینتر که معادل یک کاراکتر است به سطر بعدی وارد شوید.

تبلیغ نیازهای عمومی تر در متن پیامک های تبلیغاتی

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با هدف افزایش مشتری و فروش، با پیامکهای تبلیغاتی که به مشتریان قدیمی ارسال میشود متفاوت است. در طراحی متن اس ام اس تبلیغاتی سعی کنید خدمات و محصولات عمومی تر با قیمت پایین تر را برای جذب مخاطب و کنجکاو نمودن مخاطبان معرفی کنید. بهتر است محصولات و خدمات تخصصی تر پس از تماس تلفنی و مشاوره به مخاطبان معرفی شود. یا می توانید خدمات تخصصی تر خود را به مشتریان فعلی خود پیشنهاد کنید. هر چه قدر متن تبلیغات شما تخصصی تر باشد، مخاطب شما محدود تر می شود و نتیجه گیری از آن ضعیف تر می شود. برای مثال یک شرکت بیمه در متن تبلیغات خود می تواند فقط به بیمه عمر اشاره نماید. خوب واضح است که اگر به تمام خدمات بیمه ای اشاره کند مخاطبان بیشتری با وی تماس خواهند گرفت. یا برای مثال تبلیغ دفاتر مسافرتی، به جای تبلیغ روی یک بلیط خاص یا ویزای خاص، کلی تر تبلیغ نمایید تا بیشتر جواب بگیرید.

لازم به ذکر است در برخی موارد به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، نیاز به اطلاع رسانی سریع در موردی خاص را خواهید داشت. در این موارد چاره ای ندارید که بطور تخصصی تری پیامک ارسال نمایید. برای مثال اطلاع از یک بلیط چارتر با محدودیت زمانی.

تاثیر گذاری متون جذاب پیامکی

کشور ما به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی که دارد نا خود آگاه اشخاص را علاقمند به محتوای کمدی و سرگرم کننده میکند. در صورتی که بتوانید پیامکهای تبلیغاتی را با چاشنی طنز برای مخاطبان خود ارسال کنید و یا طراحی متن پیامک تبلیغاتی و انبوه خود رابا یک معما یا سوال ترکیب کنید مطمئن باشید تاثیر چند برابری بر روی مخاطبان شما خواهد گذاشت.

ترکیب متن پیامک تبلیغاتی با معما و سوال و استفاده از ابزار نظرسنجی و قرعه کشی

طراحی متن پیامک در ۷۰ کارکتر با ترکیب سوال و معما کمی کار را سخت میکند. هرچقدر بر روی طراحی متن پیامک خود تمرکز داشته باشید مسلما بازده بیشتری را شاهد خواهید بود. ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند با یک سوال و قرعه کشی ارسال شود. وعده یک قرعه کشی واقعی در انتهای متن پیامک میتواند مخاطب را تشویق به ارسال کد مورد نظر شما نماید.

هر کد میتواند نشان دهنده یک ارسال خودکار پیامک با محتوای تبلیغاتی شما باشد. البته نرم افزار ارسال پیامک شما میبایست امکان قرعه کشی و نظرسنجی را داشته باشد تا بتواند از این ابزار به صورت خودکار و در کمترین زمان ممکن استفاده کند.

استفاده از آدرس سایت

با توجه به محدود بودن هر پیامک ( ۷۰ کاراکتر برای پیامک فارسی ) بهتر است اطلاعات جامعتری از خدمات و محصولات خود را آماده کرده و با سفارش یک وبسایت، آن را به صورت جامع در اختیار کاربران قرار دهید و آدرس سایت خود را نیز به همراه پیامک خود ارسال نمایید. بدینوسیله مخاطب با مراجعه به سایت شما، اطلاعات بسیار جامعتری نسبت به خدمات و محصول شما بدست می آورد که شما امکان اطلاع رسانی در باره آن را در یک یا دو پیامک نداشته اید.

پیشنهاد می کنیم در صورتی که نیاز به طراحی سایت دارید، قبل از سفارش از وب سایت http://sorenarayan.com بازدید نموده و نمونه کار های طراحی سایت را مشاهده نمایید. شما می توانید با تماس با شماره ۰۲۱۸۸۳۷۱۳۷۳ و ۰۲۱۸۸۵۸۴۶۴۱ بصورت مستقیم با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

طراحی متن پیامک تبلیغاتی به ترتیب

حال که با انواع مدل های ارسال پیامک های تبلیغاتی آشنا شده اید و میتوانید یک متن جذاب تبلیغاتی را طراحی نمایید بهتر است قبل از شروع کار مراحل طراحی متن پیامک تا ارسال پیامک و گزارشات را بدانید

قبل از طراحی متن پیامک بهتر است اهداف خود را به مشاورین بازرگانی و بازاریابی تحویل بدهید و از هرکدام یک متن، حداکثر با۷۰ یا ۱۴۰ کاراکتر دریافت کنید پس از مشورت و دریافت نظرات سایر کارشناسان کلیه متن ها را در نرم افزار پیامک ،بخش متن های ذخیره شده وارد نموده و متن ها را ذخیره نمایید .

با ارسال پیامک های پیشنهادی به چند شماره موبایل مربوط به پرسنل و کارشناسان فروش و بازاریابی نظرات مربوط به متن هر پیامک را دریافت کنید .دقت کنید تکنولوژی پیامک تبلیغاتی یک فناوری جدید در تبلیغات محسوب می شود و احتمال جمع آوری حتی چند نظر اشتباه نیز وجود دارد . به همین منظور بهتر است پس از دریافت نظرات نهایی ،پیامک های مورد نظر را در کنار یکدیگر گذاشته و با هم مقایسه نمایید .

پیامک انتخاب شده شما می بایست استانداردهای گفته شده در این مقاله را داشته باشد تا تاثیر پذیری که شما از ارسال پیامک تبلیغاتی دارید را بر روی مخاطبان بگذارد. چنانچه شرکت کوچکی هستید، می توانید به جای نظر گیری از همکارانتان، از دوستانتان نظر خواهی نمایید و با فرستادن متن آماده شده به آنها، نظراتشان را جویا شوید.

شیوه مختصر سازی متن پیامک و تکنیکهای اطلاع رسانی

بهتر است پیامک های تبلیغاتی در چند جمله حداکثر ۴ یا ۵کلمه ای طراحی شود و به صورت جملات زیر هم استفاده شود . اگر در متن پیامک از کلمات لاتین یا اعداد استفاده میکنید بهتر است بدانید در بعضی از گوشی ها موبایل ممکن است اعداد و کلمات لاتین جا به جا دیده شود و به همین منظور توصیه میشود برای استفاده از کلمات یا جملات لاتین و اعداد در طراحی متن پیامک اینگونه متن ها را در خط مستقل قرار داده شود. نیازی به استفاده از فعل یا دقت در صحیح بودن جمله از نظر ادیبات فارسی نیست و شما می توانید جملات خود را بدون حاشیه پردازی و تنها به صورت قابل فهم طراحی کنید.

بطور مثال وقتی در یک خط میخواهید مفهوم یک تخفیف ویژه تا مدت مشخصی را بنویسید میتوانید به جای ۷۰% تخفیف تا ۳۱/۰۵/۱۳۹۲ بنویسید % ۷۰به مدت محدود و یا ۷۰% تا ۳۱/۵ با این شیوه عملا در جملات خود صرفه جویی کرده اید و براحتی میتوانید مفاهیم بیشتری را به مخاطب منتقل نمایید.

برای ارسال شماره کارت بانکی هر چهار رقم را با کلید اینتر جدا نمایید و به صورت زیر هم بنوسید چون در بعضی از گوشیها ترتیب نمایش ارقام بر عکس میباشد مانند نمونه زیر :

۶۱۰۲

۹۸۴۹

۶۸۷۸

۲۳۲۳

برای ارسال چند شماره تلفن پشت سر هم به جای ۵- ۰۷۱۱۲۳۴۱۱۱۳از فرمت زیر استفلده کنید.

۰۷۱۱

۲۳۴۱۱۱۳

۱۴

۱۵

بغیر از مواقع لازم، نوشتن آدرس با اسم شهر ضروری نمی باشد .

نوشتن کلمه تماس یا تلفن ضروری نبوده و فقط شماره را به تنهایی بنویسید. همواره به یاد داشته باشید فضای محدودی دارید. باید سعی کنید تا حد امکان پیامک هایتان یک یا دوبخشی باشد. چرا که وقتی پیامک دو بخشی را برای ۱۰۰۰ نفر ارسال می کنید، هزینه ۲۰۰۰ پیامک از شما کسر می شود. این در حالی است که اگر آن را یک بخشی تهیه کرده بودید، می توانستین با همان هزینه، به ۲۰۰۰ مخاطب ارسال کنید و افراد بیشتری را از خدمات و محصولات خود مطلع نمایید.

بهترین زمان برای ارسال انواع پیامک :

زمان ارسال پیامک بسته به نوع آن و گروه مخاطبان دریافتی متفاوت میباشد . طبق آمار منتشر شده توسط اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل، تالیا، رایتل و همراه اول، از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۲:۰۰ ظهر و ساعت ۱۷:۰۰ عصر الی ۲۰:۰۰ شب بهترین زمان می باشد. اگر بخواهید پیامک تبلیغاتی شما توسط مخاطبان هدف دیده شود بهتر است زمان ارسال پیامک خود را از یکشنبه تا چهار شنبه مشخص کنید.

آمار اپراتور ها نشان میدهد ارسال موفق و دیده شدن پیامک ها در این زمان درصدی در حدود ۷۰% مخاطبان را تشکیل میدهد.

البته دقت کنید روزهای بعد و قبل تعطیلات رسمی و به اضافه خود تعطیلات به علت خلوت بودن خطوط و عدم پاسخگویی واحد فروش بسیاری از صاحبان کسب و کار، زمان خوبی برای برند سازی و ارسال پیامک های منطقه ای و موبایل اصناف فراهم میآورد

در صورتی که متن پیامک ارسالی را به صورتی تهیه نموده اید که دریافت کننده جهت خرید یا دریافت اطلاعات بیشتر باید با شما تماس بگیرد حتما در اول ساعات کاری شما باشد تا چند ساعت جهت پاسخگویی فرصت داشته باشید و در صورتی که مخاطب را دعوت به رویدادی خاص می نمایید مثلا دعوت از نمایشگاه در روز جمعه، مسلما در همان روز ارسال شود.

تعیین تعداد پیامک ارسالی :

تعداد پیامک ارسالی به عوامل مختلفی بستگی دارد که اولین مورد مقدار بودجه ای است که شما برای ارسال پیامک در نظر گرفته اید و بعد از آن باید به عواملی چون گروه مخاطبان مورد نظر، محدودیت در ارائه کالا یا خدمات ، ساعات کار تعداد خطوط تلفن پاسخگو و …..را در نظر گرفت .

در صورتی که تعداد تلفن خطوط پاسخگو به تماس گیرندگان کم باشد می بایست تعداد پیامک های مورد نظر را را به تعداد کمتر تقسیم کرده و در فواصل زمانی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای ارسال نمود زیرا بیش از ۸۰% از افرادی که به تمایل به خرید یا تماس با شما را داشته باشند ، حداکثر تا بیست دقیقه بعد از دریافت پیام با شما تماس میگیرند حال اگر با خطوط اشغال روبرو شوند شما به راحتی مشتریان احتمالی خود را از دست میدهید . یکی از اشتباهاتی که افراد در ارسال پیامک های تبلیغاتی و انبوه مرتکب میشوند، کوتاه کردن ناشیانه متن ارسالی در یک پیامک جهت ارسال به مخاطبان بیشتر میباشد ، درست است که پیامک دو بخشی هزینه دو برابر دارد ولی اگر شما یک متن نامناسب و نامفهوم در یک پیامک را به ۱۰۰۰۰ نفر ارسال نمایید ممکن است ۵% یعنی ۵۰۰ نفر از دریافت کنندگان تبدیل به مشتری شوند در صورتی که اگر یک متن دوبخشی با رعایت کلیه موارد به ۵۰۰۰ نفر ارسال شود نرخ تبدیل به ۳۰% افزایش می یابد یعنی ۱۵۰۰ نفر از دریافت کنندگان به مشتری تبدیل میگردند . البته درصدهای گفته شده وابستگی زیادی به نوع کالا یا خدمات ، زمان ارائه آن و گروه مخاطبان دریافت کننده دارد و در مشاغل مختلف متفاوت میباشد . متن مناسب میتواند تا ۶ برابر نتایج بهتری داشته باشد. در نظر داشته باشید از نظر ما در صورتی که بتوانید متن مناسبی را تهیه نمایید، پیامک یک بخشی بهتر است ( همانطور که قبلا بیان شد ) اما اگر یک بخشی شدن سبب اختصار بیش از حد و نا نفهوم بودن جمله می شود، به شدت از آن پرهیز نمایید.

پیامک تبلیغاتی جایگزین تبلیغات مطبوعاتی ، رسانه ای و محیطی

ارسال پیامک تبلیغاتی به کدپستی مناطق و همچنین ارسال پیامک به اصناف گوناگون و طبقه بندی شده بهترین شیوه تبلیغات در ایران شناخته شده است . ارسال پیامک تبلیغاتی مانند سایر روش های تبلیغات اگر درست و استاندارد انجام نشود نه تنها ممکن است بازده و راندمان نداشته باشد، بلکه ممکن است نتیجه کاملا ضد تبلیغ داشته باشد. مشکلی که در اینجا وجود دارد برداشت اشتباه کاربران از نتیجه گیری پیامک تبلیغاتی است. برای مثال آموزشگاهی ۵۰۰۰ تراکت پخش می کند و هزینه چند صد هزار تومان بابت چاپ و طراحی می دهد. همین هزینه را مجددا برای پخش تراکت مجبور است پرداخت نماید. حال این شخص نمی تواند بعد از روی آوردن به تبلیغات پیامکی، انتظار این را داشته باشد با ارسال ۱۰۰۰ پیامک، مخاطبین زیادی را کسب نماید. راز موفقیت در ارسال تعداد مناسب با توجه به شرایط و استمرار در تبلیغات است. بنده خودم به شخصه بار ها از مشتریانم شنیده ام که عاملی که باعث جذبشان شده استمرار تبلیغات ما بوده است. حتی مشتریانی داشتم که از خدمات رقبای من استفاده می کردند ولی استمرار تبلیغات من سبب شد تا به سمت شرکت من سوق بیاورند.

اجرای برنامه تبلیغاتی برای ارسال انبوه بر اساس کد پستی و شماره های یک شهر

برای اجرای یک برنامه تبلیغاتی جامع و ارسال پیامک به تعداد زیادی شماره براساس بانک اطلاعاتی شهرها ، گام اول تهیه یک متن عمومی می باشد زیرا در این نوع ارسال ها مخاطب دریافت کننده پیام از هر گروه سنی با شرایط مختلف شغلی و اجتماعی می باشد . در گام دوم میبایست مناطق و شماره های مورد نظر جهت ارسال را به چندین بخش کوچکتر تقسیم نمود که این کار چندین فایده دارد ، اول اینکه ارسال پیامک به تعداد انبوهی از شماره ها باعث مشغول شدن تمام خطوط تلفن اعلامی در آن پیامک میگردد و در نتیجه تعدادی از متقاضیان دریافت آن کالا یا خدمات با خطوط مشغول روبرو میشوند یا پرسنل کافی برای جوابگویی به آنها وجود ندارد . دوم اینکه در صورتی که متن ارسال نامناسب تهیه شده باشد که از بازخورد ضعیف کاملا مشخص میشود ، میتوان برای مابقی بخش ها متن دیگری را تهیه نمود .

حال زمان بررسی بانک اطلاعاتی موجود در سیستم میباشد ، در صورتی که میتوان شماره ها را براساس کد پستی تفکیک نمود این کار را انجام نموده و ارسال را ابتدا از کد پستی مناطقی که به محل کسب شما نزدیکترند شروع نمایید . درصورتی که در کد پستی مورد نظر تعداد زیادی شماره وجود داشته باشد ، جهت تقسیم به تعداد کوچکتر از حالت ارسال ترتیبی استفاده بنمایید .

در صورتی که کالا یا خدمات مورد ارائه در پیامک شما جهت گروه خاصی از مخاطبان یا جنسیت خاصی مناسب میباشد ، جهت پیدا کردن مشتریان احتمالی خود میبایست آنها را مجبور به ارسال جواب نمایید . یه عنوان مثال اگر شما فروش لوازم آرایشی را تبلیغ می نمایید ، میتوانید در متن خود اعلام کنید که جهت استفاده از تخفیف ویژه عدد ۱ را برای ما ارسال نمایید . یا زمانی که یک آموزشگاه میخواهد یک دوره آموزشی را معرفی و تبلیغ نماید میتواند اینگونه عمل نماید : دوره ویژه زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان جهت دریافت اطلاعات بیشتر عدد ۵ را به همین شماره ارسال نمایید . ممکن است متن های فوق برای ۵۰۰۰۰ نفر ارسال شود ولی ۷۰۰ نفر عدد اعلامی را ارسال کنند که در اینجا میتوان متوجه شد که مشتریان احتمالی فقط این ۷۰۰ شماره میتوانند باشند و از این به بعد به جای ارسال پیامک به ۵۰۰۰۰ نفر ، فقط میبایست به آن ۷۰۰ نفر پیامک ارسال نمود .

نبایدهای تبلیغات با پیامک

– اشتباه در املای کلمات

– عدم طراحی متن بصورت لاتین

– طولانی بودن متن بیشتر از ۳ پیامک

– متن پیامک بایستی با لحن محترمانه باشد .

– عدم استفاده از بهترین ، معتبرترین ، تنها ترین و اولین

– عدم استفاده از آدرس سایت طولانی یا آدرس پستی طولانی

– عدم ارسال پیامک تبلیغاتی بعد از ساعت ۲۰ شب و یا صبح زود

– عدم استفاده از نرم افزارهای ارسال پیامک بدون امکان ریز گزارشات مالی و گزارش پیامک های برگشت خورده

– عدم فریب در باره پیامک با نرخ های بسیار پایین و پنل های مادام العمر

در باره دو مورد آخر باید بدانید برخی از شرکت ها اقدام به فروش پنل های مادام العمر می کنند. باید بدانید که اولا فروش پنل بصورت مادام العمر خلاف قراردادی است که مخابرات با شرکت های معتبر فعال در این صنف می بندد و هیچ شرکت معتبری اقدام به فروش پنل رایگان یا مادام العمر نمی کند. ثانیا فریب هزینه پیامک های ارسالی با نرخ پایین را نخورید. برخی از شرکت ها با پایین آوردن نرخ پیامک هایشان، سعی در فریب مشتری و جذب کاذب آنها را دارند. آنها ضرر های خود را از فروش پنل رایگان، مادام العمر و پیامک های ارزان را با کم فروشی یا عدم عودت هزینه پیامک های ارسال نشده به مخابرات جبران می کنند. پنلی معتبر است که امکان گزارش گیری از پیامک های ارسالی را برای شما فراهم کرده و وضعیت دلیوری یا تحویل را به صورت دقیق به شما نشان دهد. هم چنین از شرکت هایی استفاده نمایید که هزینه پیامک های ارسال نشده را به شما عودت می دهند. اکیدا به شما توصیه می کنیم در صورتیکه پنل شما امکانات فوق را ندارد، آن را کنار گذاشته و از یک شرکت معتبر پنل خریداری نمایید.

چند نکته مهم در استفاده از سامانه های پیامک

– هرگز از نرم افزار پیامک رایگان استفاده نکنید.

– هرگز از پنلی که به شما ریز گزارش ارسال و وضعیت تحویل را نمی دهد استفاده نکنید.

– هرگز فریب قیمت های بسیار ارزان را نخورید اگر میخواهید تمام پیامک های شما ارسال شود .

– هرگز نام کاربری و کلمه عبور خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید و برای صرفه جویی، چند نفر از یک پنل استفاده نکنید. چرا که مسئولیت پیامک های ارسالی بر عهده کسی است که پنل به نام وی به ثبت رسیده است.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، اشخاص و بعضی شرکت ها ی تبلیغاتی با دریافت یک نمایندگی شروع به فروش میکنند ولی متاسفانه دیده شده با قیمت بسیار پایین تر از خرید ، پیامک ها را میفروشند و در ارسال پیامک مشتری ، برای جبران این قیمت و ضرر اقدام به کم فروشی میکنند که متاسفانه پیگیری کم فروشی پیامک اینگونه سایت ها و اشخاص بسیار مشکل است .